0171 - 66 30 20
info@e-klok.se

Bra sida!

Front Page Forum Värmepumpar Bra sida!

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Energirådgivaren 7 år sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Robert

Hej,

Måste tacka för en bra sida eller rättare sagt en bra blogg. Tycker det vore bra om ni som lite opartiska kunde belysa det där med garanti jämfört med trygghetsförsäkring och kanske framförallt vikten av att vända sig till Proffs när man köper värmepumpar. Köpte en LG på Bahaus för några veckor sedan och för det första fick jag fel storlek på utomhusdel och inomhusdel. Montören sa att det borde funka ändå, det gjorde det inte. Lyckades dock häva köpet och vända mig till ett riktigt företag med egna installatörer. Kostade ca 1000:- mer men vilken service, vilket bemötande och vilken skillnad på installatör.

Bra om ni tog upp det här då jag tror många fortfarande köper värmepumpar av oseriösa telefonförsäljare, vitvaruaffärer och byggmarknader och i slutändan är priset nästan det samma som hos profsen.

Robban på Västkusten

Tack Robert, alltid kul att höra att bloggen uppskattas. Den stora skillnaden mellan garanti och försäkring är ju framför allt att med en garantilösning som tillhandahålls av flera parter på marknaden så ingår garantin i köpet och skall normalt sett ombesörjas av försäljaren. Vid en försäkringslösning blir nästan alltid ditt försäkringsbolag inblandat. Jag tycker personligen att försäkringslösningen känns något krångligare för konsumenten (utan att jag grävt allt för djupt i detta).

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.