0171 - 66 30 20
info@e-klok.se

välja flyttbar eller fast luftkonditionering?

Front Page Forum Luftkonditionering välja flyttbar eller fast luftkonditionering?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Luftkonditionering nu!
    Gäst

Det är så varmt! Behöver råd hur jag ska göra. Vilket är bäst för mig, flyttbar kyla elelr fast monterad? Fördelar och nackdelar för de?

Energirådgivaren, Martin
    Gäst

Hej,
    Vad kul att du har hittat till vårt forum!

Gällande fast eller flyttbar luftkonditionering: Det är stor skillnad i effekt (och oftast kvalitet) till den fast monterade luftkonditioneringens fördel. Men samtidigt måste du göra hål i väggen och anlita en certifierad installatör för montaget. Därför blir den lösningen dyrare än den flyttbara. Den flyttbara luftkonditioneringen största styrka är just det att den är flyttbar och kan flyttas till det utrymme den behövs för tillfället.
    Så, svaret på din fråga är nog hur mycket du kommer använda luftkonditioneringen. Är det endast några varma sommardagar/nätter det rör sig om skulle jag nog gå för den flyttbara versionen, trots att den har högre ljudnivå och lägre effekt. Behöver du använda luftkonditioneringen mer än så så skulle jag rekommendera den fast monterade versionen. Lycka till!

Per
    Gäst

Jag letar också luftkonditionering för att kyla ner sommarstugan nu under sommaren. Blir olidligt varmt på kvällarna!

Någon som har tips på bra modeller?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.